Skrivekrampe?
Hei!
Jeg har valgt rett utdanning, garantert! Vikararbeidet har denne uken virkelig gitt all lesingen en mening. Å kunne erfare hvordan klasserommet speiler all teorien gir glede i pensumlesingen. Skulle bare ønsket at utdanningen tok klasseledelse og mer praksis på alvor. Her har vi mye å hente, mer trygghet og støtte i ryggen når en står alene i klasserommet. Ellers har dagen gått med til å skrive oppgave i DKL om fornuftig bruk av nettet og ressursene en kan/bør bruke. Utrolig spennende og utfordrende å reflektere over denne problemstillingen, "skjermfolket" (elevene) har et forsprang på både skole og mange lærere. Den utfordringen bør vi ta på strak arm ved å skaffe oss nødvendig kompetanse!
Videre har jeg tatt runden for å sjekke matstudiets kjøttprosjekt. Dette arbeidskravet består av en liten lammeside konservert og behandlet ved hjelp av salt og tørking. Jeg har delt "dyret" i to deler, en ligger i mettet saltlake (når en potet med spiker gjennom flyter er laken mettet! :)) Den andre delen ble etter salting frosset ned for videre arbeid. Siden vi drar til "syden", og temperaturen her hjemme ikke er lav nok for tørking (kjennes nå kaldt nok ut), må jeg be svigerfar om assistanse. Når temperaturen synker ned mot null, kan siden henges til tørk på en kjølig og luftig plass! ( Hele Hessa passer vel til den beskrivelsen). Uansett blir det spennende å se om produktet kan slenges på bordet sammen med svinemør og akevitt på julaften. Om ikke så har jeg en plan B: TORSK! Fisk står på pensum etter nyttår, så her kan jeg foregripe begivenhetene og få tilbakemeldinger fra den nærmeste familie. ;) Jeg har også lagt inn plan C: Stuen er åpen fram til klokka 20.00.
Ser ellers fram til fjelltur og sol fra klar himmel i morgen, en etterlengtet avveksling fra skjerm og bøker.
Snakkes!
Jeg har valgt rett utdanning, garantert! Vikararbeidet har denne uken virkelig gitt all lesingen en mening. Å kunne erfare hvordan klasserommet speiler all teorien gir glede i pensumlesingen. Skulle bare ønsket at utdanningen tok klasseledelse og mer praksis på alvor. Her har vi mye å hente, mer trygghet og støtte i ryggen når en står alene i klasserommet. Ellers har dagen gått med til å skrive oppgave i DKL om fornuftig bruk av nettet og ressursene en kan/bør bruke. Utrolig spennende og utfordrende å reflektere over denne problemstillingen, "skjermfolket" (elevene) har et forsprang på både skole og mange lærere. Den utfordringen bør vi ta på strak arm ved å skaffe oss nødvendig kompetanse!
Videre har jeg tatt runden for å sjekke matstudiets kjøttprosjekt. Dette arbeidskravet består av en liten lammeside konservert og behandlet ved hjelp av salt og tørking. Jeg har delt "dyret" i to deler, en ligger i mettet saltlake (når en potet med spiker gjennom flyter er laken mettet! :)) Den andre delen ble etter salting frosset ned for videre arbeid. Siden vi drar til "syden", og temperaturen her hjemme ikke er lav nok for tørking (kjennes nå kaldt nok ut), må jeg be svigerfar om assistanse. Når temperaturen synker ned mot null, kan siden henges til tørk på en kjølig og luftig plass! ( Hele Hessa passer vel til den beskrivelsen). Uansett blir det spennende å se om produktet kan slenges på bordet sammen med svinemør og akevitt på julaften. Om ikke så har jeg en plan B: TORSK! Fisk står på pensum etter nyttår, så her kan jeg foregripe begivenhetene og få tilbakemeldinger fra den nærmeste familie. ;) Jeg har også lagt inn plan C: Stuen er åpen fram til klokka 20.00.
Ser ellers fram til fjelltur og sol fra klar himmel i morgen, en etterlengtet avveksling fra skjerm og bøker.
Snakkes!
Kommentarer
Legg inn en kommentar